دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران با دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران با دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دیدار کرد

دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران با دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دیدار کرد

 

استاد عبدالرحمن پیرانی، دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران روز سه‌شنبه ۷ آبان‌ماه در رأس هیأتی از دفتر مرکزی جماعت، با حجةالاسلام علی یونسی، دستیار ویژەی رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دیدار کرد. در این دیدار، ‌ که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام گرفت، استاد پیرانی ضمن معرّفی جماعت و اشاره به اصول راهبُردی مصوّب دومین نشست کنگره‌ی سوم، مواضع و دیدگاه‌های جماعت را تبیین کرد. وی تأکید نمود خواسته‌ی جماعت، تحقق مطالبات و حقوق جامعه‌ی ایرانی به‌ویژه اهل‌سنت و سایر اقلیت‌هاست و مطالبه‌ی ویژه‌ای برای خود ندارد. همچنین بیان داشت گرچه این حقّ اهل‌سنت است که در پُست‌هایی همچون وزارت، سفارت، استانداری و... حضور داشته باشد، اما مهم‌تر از تصدّی مسؤولیت‌ها، تغییر نگاه نسبت به اهل‌سنت و قومیت‌هاست و اینکه سپردن مسؤولیت‌ها به افراد و انتصاب آنان تنها به خاطر لیاقت و شایستگی و تخصصشان باشد و مذهب و قومیت، موجب محرومیت از حقوق برابر شهروندی نشود. ایشان عنوان داشت رعایت عدالت و مساوات در توزیع قدرت و فرصت و ایجاد احساس شهروندی برابر، پل‌های ارتباطی بین دولت و شهروندان است.

عضو شورای مرکزی اتحاد جهانی علمای مسلمان ابراز امیدواری کرد که فضای امید و اعتماد ایجاد شده، بستری برای تحکیم و تقویت اخوت، انسجام و هم‌گرایی و تقارب و رفاه و تعالی همه‌ی مردم شود و لازم است از این فضای امیدبخش حفاظت و پاسداری گردد تا همه‌ی شهروندان از حقوق مساوی بهره‌مند گردند و در این زمینه ضروری است آقای روحانی و همراهان و همکاران و قاطبەی ملت ایران در به ثمر رساندن این روند کمک کنند. دبیر کل جماعت در پایان سخنان خود آمادگی جماعت را جهت هرگونه همکاری در راستای تحقق مسائل مورد اشاره اعلام داشت.

حجةالاسلام علی یونسی، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فراهم آمدن فرصت این نشست، با اشاره به آشنایی دیرین خود با جماعت اخوان المسلمین به عنوان یک جنبش تأثیرگذار و بزرگ در جهان اسلام و توجه به مسایل جماعت دعوت و اصلاح ایران از زمان تصدی وزارت اطلاعات، نسبت به دیدگاه‌ها و اصول راهبردی جماعت، اظهار مسرت نمود. وی همچنین عنوان داشت که در راستای حل مشکلات به همدلی و همکاری همەی اهل‌سنت نیازمندیم. وی همچنین تأکید نمود که در دولت آقای روحانی، اراده‌ای جدی مبنی بر مشارکت‌ دادن اهل‌سنت در بخش‌های مختلف و استفاده از توان‌مندی‌های آنان وجود دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=