ما به احمدی نژاد رای دادیم یا به خانواده وزرا؟/شکایتم را تا نتیجه کامل دنبال می‌کنم

ما به احمدی نژاد رای دادیم یا به خانواده وزرا؟/شکایتم را تا نتیجه کامل دنبال می‌کنم

نخست وزیر یکی از کشورهای پیشرفته پس از پیاده شدن از هواپیما با ماشین دولتی به منزل رفت و از کار برکنار شد؛ حال چطور دولتی ها انتظار دارند که مجلس در مقابل صرف بیهوده این هزینه های سرسام آور سکوت اختیار کند؟چرا مردم عادی نتوانند برای شرکت در جلسه سازمان ملل به آمریکا برونند؟ خانواده مسئولین چه مزیتی نسبت به سایرین دارند؟

سرویس سیاسی «فردا»؛ گویی قرار نیست سفرهای سالیانه رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل بدون حاشیه طی شود. از تعداد درخواست هیات دولت برای صدور ویزا گرفته تا محتوای سخنان احمدی نژاد در برنامه های تلویزیونی و ابراز تمایل بسیار برای از سرگیری روابط با ایالات متحده، همه و همه از جمله ایراداتی است که طی هفته های اخیر از سوی سیاسیون و نمایندگان مجلس به عنوان نقطه ضعف دولت نام برده شدند.

زهره طبیب زاده نخستین فردی بود که نسبت به درخواست ویزای دولت برای 160 نفر اعتراض و تاکید کرد که رئیس جمهور باید در مورد شأن حضور افرادی که با خود به این سفر برده، فارغ از اینکه که چه کسانی هستند، آیا پسر مشائی بوده یا خانواده های وزیران و همچنین در مورد مخارج این سفر توضیح دهد.این نماینده مجلس برای نخستین باز تذکر کتبی خود را به این دلیل به احمدی نژاد داد و گفت: بنابر اخبار منتشر شده ایران ابتدا 160 ویزا درخواست کرده بود که آمریکا 120 ویزا صادر کرده؛ لذا رئیس جمهور باید در این مورد پاسخگو باشد که چرا چنین درخواستی از کشور متخاصم داشته باشد که آنان بخواهند درخواست ایران را رد کنند. هیچ لزومی ندارد که احمدی نژاد در سفر به یک کشور متخاصم که هیچ رابطه تجاری سیاسی و فرهنگی با ایران ندارد؛ یک هیئت 120 نفره با خود ببرد.

چه کسانی به آمریکا رفتند؟

رئیس‌‌جمهور را در آخرین سفرش به آمریکا، اعظم‌السادات فراحی به همراه همسر و علیرضا پسرش، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و همسرش، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ویژه رئیس‌جمهور، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس‌جمهور و حمید بقایی معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست‌جمهوری همراهی می‌کردند. همچنین محمدشریف ملک‌زاده مشاور رئیس‌جمهور و همسرش، همایون حمیدی معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس‌جمهور، محمدرضا فرقانی مدیرکل بین‌الملل دفتر رئیس‌جمهور و مهدی آشتیانی و مجتبی سروش‌پور مسئولان معاونت تشریفات ریاست‌جمهوری و خبرنگاران ایرنا، شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران از دیگر همراهان رئیس‌جمهور بودند. علاوه بر اينها، علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، سیدحسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز احمدی‌نژاد را در سفر به نیویورک همراهی کردند.

 نکته قابل تامل در سفر رئیس جمهور به نیویورک عدم دعوت از نمایندگان مجلس برای حضور در این سفر بود که با واکنش بهارستان‌نشینان مواجه شد. در اين رابطه جعفر قادري، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تاكيد بر اينكه ‌نیازی نبود که رئیس‌جمهور بخواهد برای حضور در یک نشست سالانه ۱۲۰ نفر را با خود همراه کند، گفت:‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون نظارتی بر اینکه چه افرادی قرار است رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی کنند انجام نداده‌اند. در سالی که به نام حمایت از تولید ملي و سرمایه کار ایرانی است لزومی نداشته رئیس‌جمهور بودجه کشور را صرف مهمانان خود کند و بهتر بود این هزینه‌ها را به بخش‌های صنعتی واریز می‌کرد.

وی همچنين تصريح كرد:‌ بردن این همه همراه برای یک سخنرانی و آن هم در نشستی سالانه توجیهی ندارد و رئیس‌جمهور بايد در این زمینه به نمایندگان پاسخ دهد.

اینچنین بود که  نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه شکایت خود از دولت را به دلیل تخلفات صورت گرفته در این سفر تقدیم کمیسیون اصل نود کرد.

مزیت خانواده هیات دولت به مردم عادی

وی که با «فردا» گفتگو می کرد، دلیل خود از طرح این شکایت را اینگونه روایت کرد: شکایت بنده از آقای احمدی نژاد به دلیل همراهی فرزندان و همسران اعضای هیات دولت با رئیس جمهور مملکت در سفر کاری به نیویورک و استفاده از هزینه های بیت المال است.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که آیا تفاوتی بین خانواده های هیات دولت و مردم عادی در استفاده از بیت المال وجود دارد، گفت: چرا مردم عادی نتوانند برای شرکت در جلسه سازمان ملل به آمریکا برونند؟ خانواده مسئولین چه مزیتی نسبت به سایرین دارند؟

وی با بیان اینکه ما برای دفاع از ارزش ها و آرمان های کشور به احمدی نژاد رای داده ایم نه به خانواده های آنها، گفت: این چه قانونی است که می گوید مسئولان هرکجا که می روند باید با خانواده هایشان باشند؟ چگونه است که همواره دم از عدالت می زنند و در عین حال از بیت المال برای سفرهای خصوصی استفاده می کنند؟

قاضی پور گفت: نخست وزیر یکی از کشورهای پیشرفته پس از پیاده شدن از هواپیما با ماشین دولتی به منزل رفت و از کار برکنار شد؛ حال چطور دولتی ها انتظار دارند که مجلس در مقابل صرف بیهوده این هزینه های سرسام آور سکوت اختیار کند؟

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید اسامی تمامی نفرات برده شده به نیویورک را اعلام کند، گفت: کمیسیون باید هر چه سریعتر این شکایت را در دستور کار قرار دهد تا بلکه دولتی ها به خود بیایند و شرمنده این اقدام غیر اخلاقی خود شوند.

دولت قانع نکند، به عنوان ایراد بررسی می کنیم

محمد‌علی پور‌مختار رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، درباره شکایت نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص تعداد زیاد همراهان رئیس جمهوری در سفر نیویورک، تصریح کرد: این شکایت هفته گذشته به کمیسیون اصل نود فرستاده شد و در صورتی که دولت نتواند به این موضوع پاسخی قانع کننده دهد، به عنوان یک ایراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این شکایت بیان شده است که تعداد بالای همراهان دولت در سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، غیر‌ضروری و باعث افزایش هزینه‌های دولت و کشور شده است.

وی افزود: کمیسیون اصل نود‌م قانون اساسی کشور تعداد افراد و دلایل سفر هیات همراه دولت را مورد بررسی قرار می‌دهد و با دولت و یا معاونت پارلمانی ریاست جمهوری مکاتبه صورت گیرد و پس از پاسخ دولت، نظر نهایی کمیسیون راجع این پرونده اعلام خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، یادآور شد: در صورتی که دولت نتواند کمیسیون را در مورد دلایل تعداد بالای هیات همراه رئیس جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل قانع کند، این مسئله به عنوان یک ایراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:ما به احمدی نژاد رای دادیم یا به خانواده وزرا؟/شکایتم را تا نتیجه کامل دنبال می‌کنم , | 16:24 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=